Resultaten van deze drie subgroepjes klanten


Het resultaat was als volgt:

Groep 1:
Kies klant en geef die een naam en enkele kenmerken:
Adviesklanten MKB Sint – Oedenrode; Naam: Van Rooi; < 25 FTE’s

Stap 1: o.a. BtB; Rooise sponsor evenementen; gebrek aan kennis, kunde, tijd
Stap 2: mond op mond
Stap 3: continuïteit, focus op Core business (geen randzaken, verzekeringen); financiële zekerheid
Stap 4: Ik heb het goed geregeld; kleine lettertjes
Stap 5: hoogte premies; ga het zelf regelen via Internet
Stap 6: schade afhandeling, inventarisatie risico’s, preventie maatregelen

Groep 2:
Kies klant en geef die een naam en enkele kenmerken:
Segmenten ‘Claresse’
Zakelijk: supermarkten, restaurants, kookstudio’s, vishandel;
Particulier: kookclubs, visliefhebbers, omega 3 eters
Uiteindelijk als klant ‘restaurantketens’ gekozen.

Stap 1: versheid, constante kwaliteit, betrouwbare levering, bereiding, duurzaamheid, prijs, voorraad financiering;
Stap 2: TV koks / zenders; bladen; internet; concurrenten; sociale omgeving (vrienden)
Stap 3: aanbevelen; slechte recensies; concurrentie; bezetting + omzet
Stap 4: open voor nieuwe dingen; willen veranderen; tot bepaalde hoogte trouw. Conflict: vernieuwing betekent ook dat je als leverancier na bepaalde tijd niet meer levert.
Stap 5: voor bepaalde prijs optimaal resultaat halen voor gast; formuleverandering.
Stap 6: bezettingsgraad; terugkeer van gasten; winst; % aanbevelingen; likes op Facebook en andere social media.

Groep 3:
Kies klant en geef die een naam en enkele kenmerken:
Bob de Bouwer; 50 man personeel; daadkrachtig; minder transparant.

Stap 1: economisch slecht; overleven; vrienden uit het zelfde schuitje; ZZP-ers / polen; financiering, opvolging
Stap 2: concullega’s; Cobouw; tamtam (roddels)
Stap 3: status, geen gezichtsverlies; project missen, gezichtsverlies; betalingsmoraal afnemer, project dat naar een ander gaat; levenswerk, maken wat lang mee gaat, zichtlocaties
Stap 4: hard en hard werken, hoe goed ze iets geregeld hebben, wegkapen van goede werken en opdrachten
Stap 5: markt, bank, concurrentie; personeel ontslaan / aannemen, voor eigen risico / rekening projecten aannemen
Stap 6: rendement, grootte opdrachten, relaties; voor eigen rekening / risico bouwen; onderhandwerk uit faillissement kopen; bouw voor bepaalde doelgroep; technisch innoveren.

<< vorige pagina

Workshops


Momenteel zijn er geen workshops gepland.



Nieuwe workshops vindt u zo snel mogelijk op deze website.
Wilt u meer weten over de workshops die zijn gehouden, lees dan HIER de verslagen.