Van de Ven Academy: Grenzeloze mogelijkheden via internet


donderdag 10 oktober 2019


Van de Ven Academy
Van de Ven Academy benadert onderwerpen / thema’s met verschillende invalshoeken. Het thema voor 2019 is: ‘Ondernemen zonder kaders!’ Via interactie wisselen ambitieuze en resultaatgerichte ondernemers onder begeleiding informatie met elkaar uit.

Onderwerp
Het onderwerp van de 3e workshop was: grenzeloze mogelijkheden via Internet.

Opening
Na een kort welkomstwoordje van Jack Biemans namens Van de Ven Accountants was er als eerste een voorstellingsrondje waarin de ruim 20 ondernemers behalve de eigen naam ook aan mochten geven wat hun eigen passie / drive was.

Digitaal is het nieuwe normaal
Aansluitend hierop gaf Frans van Rooij namens Performance College aan dat digitaal het nieuwe normaal is geworden. Hij onderbouwde dit met voorbeelden, zoals de (digitale) camera, post versturen, luisteren naar muziek, TV kijken, nieuws ophalen, winkelen. Voor met name het MKB geeft de digitale wereld ‘pijn’ en ‘mogelijkheden’. In de digitale wereld beïnvloeden diverse ‘vloggers’ de massa.
Vraag is nu of de eigen organisatie behoort tot de ‘mammoet tankers’ of tot de ‘speedboten’. Is je organisatie de Dinosaurus van morgen of ben je de zwerm van vandaag? Elke ondernemer heeft op dit vlak veel uitdagingen.

Digitale sneltrein
Wim Kusters van Aveseer Marketing nam iedereen mee in de digitale sneltrein. Hij nam de ontwikkelingen door van Web 1.0, 2.0, 3.0 en zelfs 4.0. Digitaal zorgt voor veel disruption (verstoring van de markt), zoals Uber, Airbnb, booking.com, Ali express. Productintroducties volgen elkaar in de digitale wereld snel op. Strategie (hoe ga jij je markt op?) wordt dan steeds belangrijker. Je zichtbaar op Internet is dan van belang. Wim nam een aantal aspecten door die deze zichtbaarheid vergroten. Hierbij stond hij uitvoerig stil bij de functionaliteiten van een website: waar moet die dan aan voldoen?
Als laatste onderwerp kwamen de social media aan bod. Met name de slimme mogelijkheden van adverteren van Facebook, met daaraan de automatische mogelijkheden van mails versturen, gaven mooie inzichten.

Afsluiting / borrel
Na de afsluiting kon men onder het genot van een borrel informeel verder discussiëren over dit onderwerp.

Aanvullende informatie


SlideShare
Digitaal is het nieuwe normaal
De digitale sneltrein

Boeken
When digital becomes human - Steven Van Belleghem
Facebookmarketing in 60 minuten - Marcel van der Heijden



« workshops

Workshops


Momenteel zijn er geen workshops gepland.



Nieuwe workshops vindt u zo snel mogelijk op deze website.
Wilt u meer weten over de workshops die zijn gehouden, lees dan HIER de verslagen.